Training Course List

Course Search

Training Course List

Forum

The HKCSS Convention 2017 cum 70th Anniversary - "HKCSS Institute Leadership Forum : Leadership and Innovation – What Needs to be Fixed?"

(Only Chinese version is available)

Introduction

社聯會議 2017 暨七十周年紀念 

2017年是社聯成立70周年。作為一個前瞻性的機構,社聯將以「凝聚、創新、共建」為主題,於本年11月1日舉行「社聯會議2017暨七十周年紀念」活動。我們期望匯聚來自不同界別的代表,包括非政府組織、董事會、商界、社會企業、慈善團體及思想領袖,就塑造未來社會共同分享創新思維及技術,藉此為社區帶來更大及正面的影響。立即到大會網頁瀏覽詳情!

HKCSS Institute 領導力論壇 : 領導與創新 – 要處理的是什麼?

在現今世代,創新正無處不在,但是為什麼它並沒有出現於我的機構裹?是缺乏新的想法嗎?還是缺乏培養及推動新想法的文化?這兩難局面在於 - 曾經成功的機構組織、工作流程和價值觀,會否也是窒礙機構走向創新的絆腳石?機構領導可以做甚麼來克服此兩難局面?在這個論壇上,將分享三個不同的機構個案,讓我們從中思考創新前行的共同點和差異性,一起學習。

Content

分享題目及嘉賓講者 :


改變創新為長者
Change and Innovate for Elderly
基督教靈實協會行政總裁林正財醫生


改變創新為社區
Change and Innovate for the Community
聖雅各福群會副總幹事李玉芝女士


改變創新為福祉
Change and Innovate for Well-being
新生精神康復會行政總裁游秀慧女士


回應 – 機構轉化
Commendation - Organization Transformation
豐盛社企學會會長紀治興教授


主持:
香港明愛青少年及社區服務暨社區發展服務總主任黎永開先生

內容設計:
HKCSS Institute 第二屆社會服務管理人員領袖發展培訓計劃




Details

Course Code : 17B-HKCSSIForum-L
Date(s) : 1/11/2017
Time : 1545 - 1745 (2 Hours)
Venue : 香港會議展覽中心舊翼4樓會議室S426-7
Target Participants : 社會服務機構的機構主管及管理層
Class Size : 150
Language : Cantonese (supplemented with English)
Fee : HKD 0.00
    HKD 0.00 (For HKCSS Agency Member Staff Only)
Early Bird Fee : HKD 0.00 (Payment on or before 01/11/2017 for HKCSS Agency Member Staff Only)
Enquiries : 2876 2470 or [email protected]
Speaker(s) :

Remarks

"Small NGO Talent Development Subsidy Programme" does not apply to this course. For other financial support, please click HERE .

Back
Top