Training Course List

Course Search

Training Course List

Seminar

【卓越實踐在社福】分享系列:創新意念的實踐

Introduction

(Chinese Version ONLY)

創新等於在服務中應用創新意念?轉化服務模式、使用新科技及工具又是否創新的實踐?當人人都講創新甚或是期望社會服務創新,究竟社福機構可以怎樣設計和實施服務計劃,以創新意念滿足服務使用者的需要?
 

Objective

今次分享會,HKCSS Institute邀請到不同界別的人士,包括學者以及基金會代表,分享他們對社福機構實踐創新意念的想法和觀察。同時亦邀請到2021年度【卓越實踐在社福】獎勵計劃的兩個得獎機構,與大家分享計劃如何把創新意念融入服務當中,照顧特殊學習需要的學童。分享會亦讓參與機構與跨界別的講者互相了解彼此服務及交流,促進日後的合作機會。

「卓越實踐在社福」獎勵計劃旨在表揚業界在推動社會福利發展的卓越表現,促進業界透過經驗分享互相學習,在服務發展上精益求精,繼續為市民提供優質的社會福利服務。

Content

  

Details

Course Code : BPA2021-02
Date(s) : 9 Feb 2023 (Thu)
Time : 1530 - 1730 (2 Hours)
Venue : 2/F, Duke of Windsor Social Service Building, 15 Hennessy Road, Wanchai, HK
Target Participants : 有興趣了解或参與社會服務發展及策劃的同工及其他持份者
Class Size : 30
Language : Cantonese (supplemented with English)
Fee : HKD 0.00
    HKD 0.00 (For HKCSS Agency Member Staff Only)
Early Bird Fee : HKD 0.00 (Payment on or before 02/02/2023 for HKCSS Agency Member Staff Only)
Enquiries : 2876 2423 / 2864 2944 or [email protected]
Speaker(s) :

Remarks

"Small NGO Talent Development Subsidy Programme" does not apply to this course. For other financial support, please click HERE .

Back
Top